در مورد ایمپلنت دندان

در مورد ایمپلنت دندان : گاهی ممکن است افراد بنا به دلایلی چون تصادف ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و حتی افزایش سن دندان های خود را از دست بدهند. به منظور حل این مشکل ، ایمپلنت یا کاشت دندان بهترین گزینه می باشد.

در مورد ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی است که توسط جراحی ، زیر لثه و داخل استخوان فک قرار خواهد گرفت. بعد از قرار گیری ایمپلنت ها در جای خود ، دندانپزشک قادر به قرار دادن دندان های جایگزین می باشد.

مراحل ایمپلنت یک دندان

ایمپلنت ها به استخوان فک وصل خواهند شد، سپس بعد از ساختن تاج و روکش دندان ، به روی پایه قرار می گیرند. مراحل کاشت ایمپلنت عبارتند از :

1. ابتدا به منظور کاهش درد ، در ناحیه مورد نظر ایجاد بی حسی خواهد شد.
  2. سپس در استخوان فک ، ایمپلنت ها قرار می گیرند.
  3. اتصال دقیق بعد از گذشت 12 الی 24 هفته صورت می گیرد.
  4. در این مدت برای راحتی بیمار ، پروتز های موقت روی ایمپلنت قرار می گیرد.
  5. سپس ایمپلنت اصلی قالب گیری می شود.
  6. بعد از آماده شدن ایمپلنت اصلی ، تاج و روکش دندان به روی پایه اصلی قرار خواهد گرفت.

ایمپلنت دندان درد دارد؟

اغلب افرادی که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند نگران درد ناشی از این جراحی می باشند. اغلب افراد در حین جراحی احساس درد زیادی را تجربه نخواهند کرد، چرا که در جراحی از بی حسی های بسیار قوی استفاده می شود، این در حالیست که درد بعد از ایمپلنت بسیار شایع است. بعد از رفع بی حسی ، درد در ناحیه مورد درمان حس می شود به طوریکه حس می کنید دندان خود را کشیده اید و چیزی درون لثه شما گیر کرده.

لازم به ذکر می باشد لثه اطراف محل کاشت ایمپلنت کمی حساس خواهد شد.

علاوه بر درد ممکن است بعد از کاشت ، 3 الی 5 روز تورم داشته باشید و چنانچه چندین ایمپلنت در فک فوقانی خود بکارید ، ممکن است کبودی در اطراف چشم هم ظاهر شود، اما جای نگرانی نیست و به تدریج برطرف خواهد شد.

ایمپلنت دندان – لمینت دندان – بلیچینگ دندان