13 آگوست

طول درمان ایمپلنت

طول درمان ایمپلنت به عوامل زیر بستگی دارد:

• آمادگی داشتن استخوان محل ایمپلنت از لحاظ حجم.
  • داشتن کیفیت و تراکم استخوان در محل قرار گیری ایمپلنت.
  • اگر حجم استخوان محل قرار گرفتن ایمپلنت از نظر ارتفاع و قطر استخوان نا مناسب باشد، باید پیوند استخوان انجام شود تا حجم مورد نظر در اطراف ایمپلنت تامین شود.
  • این پیوند استخوان امکان دارد در زمان درمان ایمپلنت انجام گیرد یا این که قبل از کاشت ایمپلنت انجام شود.
  • برای پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت 9 _ 6 ماه زمان لازم است تا بستر استخوان آمادگی دریافت ایمپلنت را پیدا کند.
  • اگر پیوند استخوان قرار است در حین کاشت ایمپلنت انجام گیرد، از زمان کاشت ایمپلنت تا زمان قرار گرفتن پروتز بر روی آن 9 _ 4 ماه طول می کشد.

بهترین نوع ایمپلنت :

گران بودن یک برند برای ایمپلنت  به معنی بهتر بودن آن نیست همچنین بهتر بودن کیفیت آن تضمینی برای موفقیت و رسیدن به نتیجه ی مطلوب نمی باشد.

بهترین نوع ایمپلنت دندان برندی است که  قطعات آن از بهترین جنس باشد و ماندگاری بیشتری برخوردار باشد.

مراقبت های بعد از ایمپلنت :

• پس از جراحی در سکوت دراز بکشید و برای استراحت سر خود را بالا نگه دارید.
  • برای پیشگیری از سرگیجه به آرامی از وضعیتی که دارید به وضعیتی دیگر حرکت کنید، به طور مثال اگر قصد بلند شدن دارید ابتدا سر جای خود به آرامی بنشینید سپس با آرامش بلند شوید.
  • پس از ایمپلنت باید فعالیت بدنی محدودی داشته باشید، همانند زمانی که به سرما خوردگی یا آنفولانزا مبتلا شده اید.
  • برای این که زود تر بهبود یابید باید استراحت کنید.
  • به طور مداوم و هر 10 دقیقه از کیسه ی آب یخ در محل درمان شده استفاده کنید.
  • استفاده از کیسه ی آب یخ در دو روز اول می تواند تورم شما را کاهش دهد.
  • برای این که فرد بعد از انجام ایمپلنت احساس درد نکند لازم است قبل از رفع بی حسی، از دارو های ضد درد یا ضد درد غیر آسپرینی استفاده شود.
  • دارو ها را قبل از عمل تهیه کنید.
  • از دارو های مسکن بهتر است برای مدت 2 روز استفاده شود.
  • اگر پس از گذشت چند روز همچنان احساس درد می کنید حتما با پزشک خود تماس بگیرید و این موضوع را با او درمیان بگذارید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دکتر مهدی اعظمی نژاد
دکتر اعظمی نژاد | جراح – دندانپزشک | متخصص بیماری های دهان فک و صورت | با انجام ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان و …